PR-Kanon gezocht: MARKETING- & COMMUNICATIEMEDEWERKER (FREELANCE)

WIE ZIJN WIJ?

HAL 25 is een culturele broedplaats en evenementenlocatie in Alkmaar, met een mix van: kunstenaarswerkplaatsen, publieksplekken (Stadssauna, Kunstfabriek, PEESHOW, etc.), evenementen, festivals, horeca en meer. HAL 25 organiseert culturele events, experimenteert d.m.v. residenties voor makers en faciliteert zakelijke events en werkplekken. Dit alles vindt plaats in een enorme industriële HAL met buitenterrein. Al 11 jaar lang, met een kleine groep ZZP’ers, vormen wij de onderstroom van deze stad en maken we Alkmaars grootste speeltuin mogelijk.

WAT GA JE DOEN?

Als communicatieverantwoordelijke maak jij zichtbaar wat er in de HAL gebeurt en welke mogelijkheden er zijn voor potentiële huurders, makers en organisaties. Binnen een klein team ben je verantwoordelijk voor de PR, de online (marketing)communicatie en nieuwe content-creatie. Je bepaalt de juiste ’tone of voice’ en online strategieën om ons publiek te bereiken en te voorzien van toffe en eigenzinnige content. Je houdt ervan om buiten de gebaande paden te denken en kan hier concrete nieuwe plannen bij ontwikkelen. Daarnaast ben je niet bang om de leiding te nemen, kun je stagiaires aansturen en ben je in staat om een communicatiestrategie op te zetten.

TAKENPAKKET

• Zorgt ervoor dat onze verhuurmogelijkheden zo goed mogelijk onder de aandacht van potentiële culturele en zakelijke klanten worden gebracht
• Is inzetbaar voor de branding van HAL 25 als een eigenzinnige en bruisende broedplaats, huis voor makers en industriële verhuurlocatie
• Is in staat de bedachte communicatiestrategieën te vertalen naar de huisstijl en (online en offline) content
• Denkt mee over PR & communicatie van lopende cultuurprojecten
• Draagt zorg voor alle online activiteiten (o.a. website, online kaartverkoop, social media, nieuwsbrieven)
• Onderhoud een netwerk in de organisatie; weet wat er speelt en stimuleert onze makers om interessante inhoud aan te leveren

PROFIEL

• Je hebt affiniteit met kunst & (sub)cultuur
• Je kunt makkelijk mensen benaderen en bent in staat om te ‘levelen’ met artiesten
• Je kan de brutale/eigenzinnige stijl van de HAL goed omzetten in beeld en tekst
• Je bent flexibel, creatief en pro-actief
• Je hebt ervaring met het werken met WordPress, MailChimp en het opzetten van advertentiecampagnes op socials
• Geen eis, wel een pluspunt: je hebt vaardigheden met Adobe programma’s zoals Photoshop, InDesign en Premiere Pro

WAT BIEDEN WIJ

• Een inspirerende freelance klus bij een jonge organisatie die volop in ontwikkeling is
• Een kleurrijke omgeving met veel kunst, evenementen en mooie mensen
• 10 – 20 uur per week als freelancer

Is de bovenstaande omschrijving jou op het blote lijf geschreven? Meld je dan nu aan! Stuur ons je motivatie en CV vóór maandag 20 december naar: ervin@hal25.nl . De gesprekken vinden plaats aan het begin van januari 2022.